Friday, October 15, 2010

ALIPH SHOES DI ZAMAN 80 AN (ROCK KAPAK)

Sedikit cerita mengenali kemunculan era rock kapak, Battle Of The Band (BOTB) bermula tahun 1986 diasaskan oleh saudara Ali Bakar. BOTB sebenarnya adalah album yang menggabungkan kumpulan-kumpulan yang memperjuangkan muzik rock di malaysia. BOTB yang pertama menampilkan Ella & The Boys, Bloodshed, Lefthanded, SYJ dan Rahim Maarof & Whitsteel. Album BOTB ni memang meletup giler time ia dikeluarkan dengan gambar depannya kereta kebal cukup menggambarkan betapa rock nye album tersebut.

Tukar cerite pula, Mungkin ramai yang tidak mengenali kasut ni...kasut ni menjadi kegilaan di zaman rock kapak yang mana rata-rata artis rock pada masa ini tidak terkecuali memakainya...di zaman ini pula kasut tersebut jarang di temui..mungkin di sebabkan ramai yang tidak mengenali kasut ini terutama golongan muda..apapun bagi yang meminati barangan purba ni..mungkin ianya akan menyimpan sebagai koleksi untuk kepuasan hati..harga kasut ini memang tinggi pada masa kini, kerana faktor untuk mendapatkanya sangat terhad....bagi anak muda yang meminati kasut ini memang sukar untuk mendapatkanya kecuali dengan bantuan golongan orang lama...ataupun bundle...lihat gmbar rokers kita yang memperagakan aliph punya kasut....layannnn











5 comments:

  1. Hahaha....memang rock! tapi waktu ni saya cenderung pada Nike high cut. One thing tak beli pon, waktu ni saya pakai nike stripe hijau daun pisang. Very rare! saya dan sahabat baik saja yang pakai kasut Nike tu. Beli kat Singapore. Apa pon appreciate barangan Aliph ni. Nostalgia jugak sebab era Search bermula.

    ReplyDelete
  2. bro klau ada jual aliph coling2 la bro...
    019-5343951

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Kasut ni aku minat dulu tp mahal..aku beli kasut carefree..

    ReplyDelete